Direktlänk till inlägg 20 december 2013

En HJÄLTE för mig de är DU Gittan <3

Av Åsa - 20 december 2013 23:09

   

Jag brukar tänka, tänka massor och ikväll kom de ju ett program på tv som handlar om "hjältar". Tårarna trillar otroligt lätt nu för tiden och känslorna bubblar inom mig,tänka att de ändå finns människor där ute som är verkliga hjältar. Underbart härligt tänker jag då medans jag snörvlar  och torkar mina saltiga tårar.


Jag börjar tänka,tänk om tankar..... Men jag ger inte upp och vet ni varför...för att jag har mina barn och min man.....

Men jag har även en person som kämpar med mig och de är MIN HJÄLTE. Det är min storasyster Birgitta.

I många år har hon själv som ensamstående mamma kämpar för sin son som behövt hjälp för att klara av livet lite lättare...hon har vetat att någonstans där ute måste rättvisa bevisas och ge för honom åt honom ...många gånger har hon slagit näven i bordet skickat papper hit åh dit fått förklara osv... Men hon GJORDE de...åh han fick sin diagnos Asperger .  


Hon fortsätter att kämpa för honom även än så han ska klara av livet på bästa sätt...för mig är du en enorm förebild åh en sann hjälte som kämpar på.Som liten så tyckte du säkert att jag var jobbig som alltid ville vara med dig, men vet du varför? Jo för att du gjorde alltid varje dag så spännande och intressant.


Du gav mig kärlek och tog hand om mig,vi delade rum och grejer. Du stöttade mig när jag var ensamstående med Emelie och hade de jobbigt. Du stöttade mig när jag miste min son...du fanns där för oss mig och min man. Du ger alltid mig verktyg att arbeta med om jag vill ta emot.


Du fanns där när min andra son föddes med ett hjärtfel, du följde med oss till sjukhuset som stöd med din kärlek och enorma kraft. Du har alltid ett öra att lyssna med och fördömer aldrig någon. Alla får vara på sitt sätt. Du finns där även nu när jag får diagnos cancer som en stötte pelare som lyssnar på mig när jag är ledsen,arg,glad,lycklig,besviken mm......


Du finns alltid där för MIG. Och min familj. Jag kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta  för just dig...... Du betyder så oerhört mycket för mig Birgitta  och den dagen jag lämnar detta liv så vill jag att du ska förstå hur mycket du betyder för mig. Tack för att du är en del av mig och att du bryr dig om mig Birgitta

 
 
Ingen bild

Birgitta

21 december 2013 00:54

Tack min älskade syster! Vilka fina ord du skriver om mig. För mig är du och din familj viktiga. Ända sen du föddes har jag haft någon slags beskyddarkärlek till dig. Nu slapp ju jag vara den minsta ;-). Allt du går igenom o har gått igenom känns även i mig, fast på mitt sätt. Jag kommer alltid att älska dig i den underbara person du är. Tack igen för att du skriver vad du känner. Jag älskar dig! Jag kommer alltid vara din syster, såsom jag vill att systrar ska vara mot varandra.

Åsa

21 december 2013 20:43

Tacksam....att just du och jag blev till....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 augusti 2015 19:50

                     

Av Åsa - 17 maj 2015 19:40


  Känner en så otroligt tyngd just nu. Varför? Ja om jag nu e visste. Livet rullar ju på. Sa precis de idag till min äldsta dotter ...tänk snart är denna dag över. Varför går tiden....varför är jag här? Stressar mig genom livet med sjukdomen och a...

Av Åsa - 16 maj 2015 21:43


  Nu mörknar lördags kvällen och barnen somnat. Jag lyssnar på relax musik å dricker vatten. Ser mig omkring blundar och andas. Smärtorna i buken tilltar kraftigt nu kan jag gråta. ...de gör ont ända in i hjärtat. 3 år har jag plågats med smärtan ...

Av Åsa - 3 april 2015 22:45

              Hur påverkas vi av livet när de står till sin spets? Jag menar hur känns livet när man får det till sig? Jag kan ju bara svara på mina egna värderingar och upplevelser kring Tragiska saker som skett i mitt liv hitentills. Fick...

Av Åsa - 21 januari 2015 22:28


  Jag lever varje dag precis som du ....en dag som aldrig åter kommer. Kan känna mig så otillräcklig. önska att jag gjort annorlunda men vissa upplevelser. Men man kan ju inte få de att göras om utan man får acceptera detta å lära sig och jag kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards