Alla inlägg under september 2013

Av Åsa - 18 september 2013 20:29

 

Nu är de kväll..dagen har gått och jag har en huvudvärk som inte är av denna värld. Fy sjutton. Jag är en ganska så laddad person med mycket känslor som bubblar....jag grubblar mycket och funderar vilket inte alla gånger är den bästa egenskapen jag har. Däremot jobbar jag med mig själv hela tiden...speciellt nu när jag insett vad livet ÄR vilka som betyder något och inte. Jag lär mig alltid något nytt varje dag jag får leva och de vill jag fortsätta göra för de kommer inte åter eller hur :) ..... Mina fina barn min underbara man <3 och de vänner jag har ...jagar stolt som har er och att ni orka med  mig som individ.  Min nacke värker och skuldra de ska bli skönt att få höra vad de innebär för mig i morgon bitti.....jag bör egentligen kolla upp mitlänka oxå då de sprakar åh låter så fort jag rör på knäna.... Speciellt i trappor..... Nu ska jag fortsätta vila och hoppas de känns bättre i morgon ..dottern är fortfarande dålig stackars liten <3 ..... 


// lev idag i morgon kan de vara försent <3 



Av Åsa - 18 september 2013 10:49

   

Ligger på min soffa åh känner mig så slapp...jag känner mig trött i fingrar och värken i bakhuvudet och nacken växer....min mage strular och jag får gå på toaletten ...efter besöket lägger jag  mig igen på min soffa åh tittarna mot vår gråa himmel. Jag ser livet och jag får syn p en blåses som sätter sig på vindskyddets stolpe...vad vill du ge mig eller säga? Bäst jag läser tur solöga..... Men jag ligger kvar en stund...... Hör hur min dotter hostar ut lungorna åh säger : Mamma jag vill inte vara sjuk jag vill vara frisk åh leka för de e jobbigt  att vara sjuk...... Lilla hjärtat snart e du frisk de  tar bara lite tid. 


Helst vill jag bara skrika ut att jag även jag vill vara frisk åh leka busa varje dag..... Men jag lur stark eller hur.....visst blir jag de.....jag känner dock att kroppen tar stryck.....jag vill träna jag gör små försök hit åh dit...men får lägga de på hyllan....


jag får dagligen dåligt samvete mot mina kollegor mot min familj mot mina vänner och min man..... För  att jag är slapp..jag vet att jag har kraften ...så då jäklar...snart så då jäklar....... Men de tar lite mer tid från mitt liv först..... 

Minut för minut och jag lever åh har en underbar familj ett bra jobb åh tak över huvudet åh mat på bordet...


tacksam



// F.u.c.k C.a.n.c.e.r And   Energi tjuvar .....livet är NU 



Av Åsa - 15 september 2013 19:36

   

   

Hösten är på intåg nu det är alldeles färggrant ute i naturen och löven faller sakta ner mot marken....jag går där och funderar på hur vackert de är ....jag behöver inte mycket för  att må bättre det räcker med naturen så känner jag mig friskare. För de är ju så att jag är inte fullt frisk....fast jag vill införtala  mig om att jag är de. Jag har ju metastaser i tarmen och äter cykostatika i tablett Form  Och de gör mig så dålig i mellanåt.... Men jag tillåter mig må dåligt då...men jag vill vara. Glad åh kännà livet som varje dag har något att ge mig...jag missar ju massor.....


Jag har lärt mig mycket det senaste tre åren som gått på både gott åh ont faktiskt....hur olika vi alla är och att vi får vara de...låta varandra vara oss åh inte tycka som andra känna som andra och ogilla andra bara för de. Jag låter de vara jag lär mig och passerar gå åh så går jag vidare de känns bra i själen. De som gör ont i mig är att höra hur andra blir behandlade och hur andra känner för andras beteende mot dem...jag blir så ledsen att de finns det överhuvudtaget ....kan man vara så ond som individ att man vill göra andra illa till mods? 


Tar öppet emot och frågar vad har du att ge mig? Vad är du för spännande individ som jag får ta del av i mitt liv? Kan jag lära mig något nytt? Kan jag ge dig något? Att vara öppen och inlevelse rik på att vara nyfiken ger mig kraft av vilja ..



Jag hoppas att en vacker dag i min stunds vila mot att lämna detta liv kunna se mitt liv till någons nytta och att jag lämnat något bra efter mig. Jag hoppas så att jag aldrig slutar lära mig nya saker tills döden tar mig åt ett annat liv.


Tack för idag 



Ovido - Quiz & Flashcards