Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Hösten och allt

Av Åsa - 15 september 2013 19:36

   

   

Hösten är på intåg nu det är alldeles färggrant ute i naturen och löven faller sakta ner mot marken....jag går där och funderar på hur vackert de är ....jag behöver inte mycket för  att må bättre det räcker med naturen så känner jag mig friskare. För de är ju så att jag är inte fullt frisk....fast jag vill införtala  mig om att jag är de. Jag har ju metastaser i tarmen och äter cykostatika i tablett Form  Och de gör mig så dålig i mellanåt.... Men jag tillåter mig må dåligt då...men jag vill vara. Glad åh kännà livet som varje dag har något att ge mig...jag missar ju massor.....


Jag har lärt mig mycket det senaste tre åren som gått på både gott åh ont faktiskt....hur olika vi alla är och att vi får vara de...låta varandra vara oss åh inte tycka som andra känna som andra och ogilla andra bara för de. Jag låter de vara jag lär mig och passerar gå åh så går jag vidare de känns bra i själen. De som gör ont i mig är att höra hur andra blir behandlade och hur andra känner för andras beteende mot dem...jag blir så ledsen att de finns det överhuvudtaget ....kan man vara så ond som individ att man vill göra andra illa till mods? 


Tar öppet emot och frågar vad har du att ge mig? Vad är du för spännande individ som jag får ta del av i mitt liv? Kan jag lära mig något nytt? Kan jag ge dig något? Att vara öppen och inlevelse rik på att vara nyfiken ger mig kraft av vilja ..



Jag hoppas att en vacker dag i min stunds vila mot att lämna detta liv kunna se mitt liv till någons nytta och att jag lämnat något bra efter mig. Jag hoppas så att jag aldrig slutar lära mig nya saker tills döden tar mig åt ett annat liv.


Tack för idag 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 augusti 2015 19:50

                     

Av Åsa - 17 maj 2015 19:40


  Känner en så otroligt tyngd just nu. Varför? Ja om jag nu e visste. Livet rullar ju på. Sa precis de idag till min äldsta dotter ...tänk snart är denna dag över. Varför går tiden....varför är jag här? Stressar mig genom livet med sjukdomen och a...

Av Åsa - 16 maj 2015 21:43


  Nu mörknar lördags kvällen och barnen somnat. Jag lyssnar på relax musik å dricker vatten. Ser mig omkring blundar och andas. Smärtorna i buken tilltar kraftigt nu kan jag gråta. ...de gör ont ända in i hjärtat. 3 år har jag plågats med smärtan ...

Av Åsa - 3 april 2015 22:45

              Hur påverkas vi av livet när de står till sin spets? Jag menar hur känns livet när man får det till sig? Jag kan ju bara svara på mina egna värderingar och upplevelser kring Tragiska saker som skett i mitt liv hitentills. Fick...

Av Åsa - 21 januari 2015 22:28


  Jag lever varje dag precis som du ....en dag som aldrig åter kommer. Kan känna mig så otillräcklig. önska att jag gjort annorlunda men vissa upplevelser. Men man kan ju inte få de att göras om utan man får acceptera detta å lära sig och jag kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards