Direktlänk till inlägg 30 september 2014

beteende och psykologi

Av Åsa - 30 september 2014 19:39

Jag har funderat i många år på att försöka förstå människans beteende. Jag studerade beteende vetenskap för många år sedan och det var rätt intressant. Psykologi är även de en rolig kombination på människan. Varför de blir som de blir hur andra människor är och beter sig.

 

 

Jag har kommit rätt långt i livet nämligen halv vägs 41 år. 

 

Jag har gjort mina misstag och utav dem har Jag även lärt mig att välja att bli den jag är i dag.

 

 

Många påfrestningar som att få föda ett fullt friskt barn men som dog i min mage.....att vara gravid igen att våga gå på riskerna igen.....att få ett hjärt sjukt barn...hur fortsätter man....att bli gravid 2 gånger till ..att operera bort livmodern pga en tumör att få veta att de va cancer ....att få metastaser i tarmarna ...lever i dag att genomgå starka medicinering pga cancern. ...att få en hudsjukdom att leva med...att få hudcancer Malignt melanom...HUR FORTSÄTTER JAG?  Jag får glåpord i bakgrunden av okunskap människor. ...skulle dom vilja byta? Kanske har dom problem med något eller är i ett stadie där dom själva få genomgå innan de får vända på livets alla funderingar ? Tjaa vad vet jag om dem? ...jag försöker att se allt med att de har ett värde som ger mig något....jag lär så länge jag lever sägs de....

 

 

Jag är inte längre arg Jag är inte längre besviken Jag är inte längre någon som känner sig mindre värd eller mer värd än någon annan människa. 

 

Vi alla är av samma  och jag ser människan och är så tacksam att ha en underbar familj.  Älskar alla mina 5 barn jag fått lära känna och får ta del av...... Engel är på stjärnvalvet och lyser upp min väg och tänder alla stjärnorna för oss♡ han leder mig genom detta och tillsammans med min make ska jag klara av detta.

 

 

Jag är tacksam för att jag har så fina föräldrar på min arbetsplats som ger mig tilliten att få vara tillsammans med deras liv och se dom utvecklas. Tack så mycket. .....jag är verkligen en STOLT PEDAGOG .... barnen alla barn får mig att se glädjen 

 

 

//! En tisdag ur mitt liv som känns så där ....jag andas och upplever att dag en får nog ta sitt Slut snart så jag kan fortsätta i morgon // Å


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 augusti 2015 19:50

                     

Av Åsa - 17 maj 2015 19:40


  Känner en så otroligt tyngd just nu. Varför? Ja om jag nu e visste. Livet rullar ju på. Sa precis de idag till min äldsta dotter ...tänk snart är denna dag över. Varför går tiden....varför är jag här? Stressar mig genom livet med sjukdomen och a...

Av Åsa - 16 maj 2015 21:43


  Nu mörknar lördags kvällen och barnen somnat. Jag lyssnar på relax musik å dricker vatten. Ser mig omkring blundar och andas. Smärtorna i buken tilltar kraftigt nu kan jag gråta. ...de gör ont ända in i hjärtat. 3 år har jag plågats med smärtan ...

Av Åsa - 3 april 2015 22:45

              Hur påverkas vi av livet när de står till sin spets? Jag menar hur känns livet när man får det till sig? Jag kan ju bara svara på mina egna värderingar och upplevelser kring Tragiska saker som skett i mitt liv hitentills. Fick...

Av Åsa - 21 januari 2015 22:28


  Jag lever varje dag precis som du ....en dag som aldrig åter kommer. Kan känna mig så otillräcklig. önska att jag gjort annorlunda men vissa upplevelser. Men man kan ju inte få de att göras om utan man får acceptera detta å lära sig och jag kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards