Alla inlägg under juni 2013

Av Åsa - 18 juni 2013 22:28

Appropå livets gång...har ni funderat på  människors beteende. Jag har tagit till mig ch gör de än dag att inte ta saker och ting förgivet bara för at jag skulle göra och tänka på de viset  betyder de ju inte att andra måste eller ska.

Jag blir bara så besviken gång på gång hur andra prioterar sina liv och känslor. Iallafall när de gäller släkten men men jag lär mig jag med.

Jag har sett olika reaktioner på människors beteende på ex jobbet. Hur reagerar vi? rätt intressant,funderar på att läsa beteende vetenskap och psykologi igen på distans. Är de så farligt jobbigt när någon annan person är negativ,ledsen,arg,bitter,frustrerad mm? Själv har jag tagit till mig och lärt mig nu att inte bli stressad över andras beteende eller irriterad osv.... alla måste få äga sina egna känslor utan att man blir frustrerad.


Jag kämpar på i livet med allt vad de innebär för mig just nu...så som tarmsjukdom och Metastaser och syskon som aldrig vill vara sams  samt arbete och vad som händer där. Spännande är de och just nu väntar jag på att få semester och bara VARA med min familj i 4 veckor underbart skönt ska de bli. Dessutom har jag precis fylld 40 år och de känns som de gjorde vid 39 ingen skillnad alls ;) jo föresten lite klokare och lite mer närvarande om livet


Kram på er

   

Ovido - Quiz & Flashcards