Direktlänk till inlägg 28 december 2014

då var de snart slut på 2014

Av Åsa - 28 december 2014 22:23

Den här tiden på året är alltid en betyngade tid för mig...jag mår inte alls bra. Mentalt psykiskt är jag ostabil. Mer än vad jag brukar. Året som gått har inneburit en del kamper och en massa glädje givetvis. Alla dagar jag får ta del av är jag så tacksam för. Jag har vänner men ingan riktiga vänner som finns där och kommer över spontant å säger hej jag ville bara ge dig en kram å se hur du mår....många finns där via sms eller mail eller på facebook. 

Men INGEN som faktiskt spontant kommer ....jag är sjuk och har varit de i 2 år nu. en ständig kamp mot den förbaskade cancern....men skam den som ger sig.....jag är inte av den sorten som ger upp även om jag många gånger TRO MIG velat kasta in handduken....men de är mina barn och min man som fått mig att se livet med dom....samt min mamma.


Men jag fick även där besked om att hon nu fått leukemi   jag ogillar alllt å hela mitt liv raseras med buller och brak.....men min mamma har lärt mig att kämpa å det vet jag att hon gör oxå.


Mitt barn dog jag klev upp å blev mamma en tredje gång fjärde gång och femte gång.....tuffa känslor och sorgen fick kliva åt sidan.....men nu står jag här med allt ...å känslor som svallar i översvämnings gräns...men ge upp nej nej ALDRIG.


Syskon ja de har jag men på avstånd..min mamma och min bonus pappa är däär finns där men nu när hon blivit så sjuk är jag där och stöttar...ÄLSKAR DIG mamma


Jag har lärt mig att vara en kärleksfull person som omger just fina känslor...jag orkar inte höra tjaffs å gnäll....jag orkar inte med orättvisor och banala saker som får andra att känna sig mer behövd....


Jag tycker att alla vi individer är viktiga på vårt sätt. även om jag inte skulle vara den rätt mentala personen för dig så är jag de för någon annan....tänk även på att vi vet inte vad alla har med sig från sin uppväxt eller sin tid


Mina rekomendetioner är att VA SNÄLL och trevlig mot varandra ...prata fint och lova att inte ge kritik på fel sätt, för ord sätter djupa sår resten av livet. jag har med mig många ord från olika individer som alltid finns med mig på ont faktiskt...jag önskar att de aldrig sagts på de viset.


Men jag har  lärt mig älska livet idag just nu ....och dig

// blogg        

 
 
Ingen bild

liv

28 december 2014 22:51

önskar jag va din vän å fanns där för dig..... tänk å känn vilka du har där ...på RIKTIGT många fina kärleksfulla kramar från en annan person som tycker du gör de fantastiskt har följt dig massor av år <3<3<3 all respekt till dig

Åsa

28 december 2014 22:52

tack ..kärlek tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 augusti 2015 19:50

                     

Av Åsa - 17 maj 2015 19:40


  Känner en så otroligt tyngd just nu. Varför? Ja om jag nu e visste. Livet rullar ju på. Sa precis de idag till min äldsta dotter ...tänk snart är denna dag över. Varför går tiden....varför är jag här? Stressar mig genom livet med sjukdomen och a...

Av Åsa - 16 maj 2015 21:43


  Nu mörknar lördags kvällen och barnen somnat. Jag lyssnar på relax musik å dricker vatten. Ser mig omkring blundar och andas. Smärtorna i buken tilltar kraftigt nu kan jag gråta. ...de gör ont ända in i hjärtat. 3 år har jag plågats med smärtan ...

Av Åsa - 3 april 2015 22:45

              Hur påverkas vi av livet när de står till sin spets? Jag menar hur känns livet när man får det till sig? Jag kan ju bara svara på mina egna värderingar och upplevelser kring Tragiska saker som skett i mitt liv hitentills. Fick...

Av Åsa - 21 januari 2015 22:28


  Jag lever varje dag precis som du ....en dag som aldrig åter kommer. Kan känna mig så otillräcklig. önska att jag gjort annorlunda men vissa upplevelser. Men man kan ju inte få de att göras om utan man får acceptera detta å lära sig och jag kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards