Alla inlägg den 20 december 2013

Av Åsa - 20 december 2013 23:09

   

Jag brukar tänka, tänka massor och ikväll kom de ju ett program på tv som handlar om "hjältar". Tårarna trillar otroligt lätt nu för tiden och känslorna bubblar inom mig,tänka att de ändå finns människor där ute som är verkliga hjältar. Underbart härligt tänker jag då medans jag snörvlar  och torkar mina saltiga tårar.


Jag börjar tänka,tänk om tankar..... Men jag ger inte upp och vet ni varför...för att jag har mina barn och min man.....

Men jag har även en person som kämpar med mig och de är MIN HJÄLTE. Det är min storasyster Birgitta.

I många år har hon själv som ensamstående mamma kämpar för sin son som behövt hjälp för att klara av livet lite lättare...hon har vetat att någonstans där ute måste rättvisa bevisas och ge för honom åt honom ...många gånger har hon slagit näven i bordet skickat papper hit åh dit fått förklara osv... Men hon GJORDE de...åh han fick sin diagnos Asperger .  


Hon fortsätter att kämpa för honom även än så han ska klara av livet på bästa sätt...för mig är du en enorm förebild åh en sann hjälte som kämpar på.Som liten så tyckte du säkert att jag var jobbig som alltid ville vara med dig, men vet du varför? Jo för att du gjorde alltid varje dag så spännande och intressant.


Du gav mig kärlek och tog hand om mig,vi delade rum och grejer. Du stöttade mig när jag var ensamstående med Emelie och hade de jobbigt. Du stöttade mig när jag miste min son...du fanns där för oss mig och min man. Du ger alltid mig verktyg att arbeta med om jag vill ta emot.


Du fanns där när min andra son föddes med ett hjärtfel, du följde med oss till sjukhuset som stöd med din kärlek och enorma kraft. Du har alltid ett öra att lyssna med och fördömer aldrig någon. Alla får vara på sitt sätt. Du finns där även nu när jag får diagnos cancer som en stötte pelare som lyssnar på mig när jag är ledsen,arg,glad,lycklig,besviken mm......


Du finns alltid där för MIG. Och min familj. Jag kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta  för just dig...... Du betyder så oerhört mycket för mig Birgitta  och den dagen jag lämnar detta liv så vill jag att du ska förstå hur mycket du betyder för mig. Tack för att du är en del av mig och att du bryr dig om mig Birgitta

Ovido - Quiz & Flashcards