Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Åsa - 18 januari 2013 20:38

Tveksamheten om att livet är på ett visst sätt och att de rullar på för många  de vill jag stoppa.

STANNA UPP se dig omkring låt inte andra får avgöra dina känslor och tycke om livet.

 

Vi alla måsate få ha våra egna värderingar utan att höra att de är fel du är så eller den är de osv.... Ta tag i dig själv och luta dig tillbaka i meditation eller bara i din egna ensamhet för ett tag.

 

Lyssna vad ditt hjärta säger...............................

 

Idag är de 8 år sedan mitt barn föddes död,jag kan aldrig mer bli hel för de saknas en bit en del av mitt liv dog och försvann med min son och ett nytt liv och del togs ann,jag vet ibland inte om de känns bra eller fint eller om de bara gör ont.Jag kan iallafall säga att de som känns i mitt hjärta  är en smärta  som jag inte kan beskriva.Jag kan säga att tänk dig att du gått 9 månader känt ett barn växa åh röra sig få rutinerna på hur barnet är vaken eller sover eller busar runt inne i livmodern.att bära ett barn med stor kärlek och att efter 9 månader ska få träffa de här lilla kärleks barnet  men får dagen innan veta att de dött. Du åker hem och inväntar värkarna och kommer tillbaka dagen efter med värkar och smärta  av både sorg ilska och födelse dax. Att veta att de barn får du inte i din famn levande de har dött.Jag hade aldrig sett en död människa förut och nu skulle jag få träffa mitt barn som var död........ hur ser en död människa ut? hur ser mitt barn ut....Jag var livrädd och ledsen jag visste inte om jag skulle orka detta men vad hade jag för val? Jag var ju tvungen att föda fram de barn jag burit på i 9 månader...... så i smärtan rädslan fick jag då de barn på bröstet ...tyst tyst i salen efter mitt vrål......tårarna trilar ner från min kind... här är du lille vän mitt älskade barn så varm åh så perfekt....men död "Gråter" VARFÖR???????

 

Ja den frågan får och fick jag aldrig något svar på....TACK mitt barn tack för att just jag fick lära känna ditt liv i magen tack för att du kom till mig...Men jag är så djupt ledsen i hjärtat mitt som är föralltid et stort tomrum i......Jag fick dig i min famn åh där ligger du ännu så länge jag finns här är du intill mig varje sekund... Jag lämnade dig inte på förlossningen  jag lovar ... du finns intill mig tätt men hela jag kolapsade på vägen ut för att aldrig mera få känna dig fysiskt igen....

 

ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA ...va inte rädd jag finns här 

Grattis Min son på din 8 års dag/ Din mamma Åsa

     

Ovido - Quiz & Flashcards