Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Åsa - 13 januari 2013 21:46

Hej på er

 

Visst är de väl så att livet är vad man gör de till,jag menar man väljer ju sina egna känslor osv....det är ju ingen annan som gör de åt dig.

 

Jag har valt ett nytt liv som att se till att min hälsa ska prioteras,det har relaterat till viktminskning just nu på 4,1kg på 14 dagar....känns hur kul som helst.

Jag har valt att stå för vad JAG känner och vad jag tycker men att låta andra även göra de och låta var enskild människa få äga sitt egna liv.Jag har ingen rätt att klampa in och tycka en massa om de utan de äger jag själv.Detta har blivit nbågot som gjort mig till den jag är nu och de känns befriande att leva med glädje och inse att de som har betydelse för mig finns där trotts allt för dom visar sig..... åh de gör jag för dem med...resten kan jag leva utan.

 

meditation är något jag gör varje kväll för att rensa bort lite tankar som fastnat under dagen och iftast släpps dem iväg och jag kan påbörja en ny dag.

 

Just nu har jag en känslomässig berg och dalbana där mina känslor svajar lite och de är mer inåtvända för yttervärlden och för mig här hemma är den öppen....Min sons bortgång för 8 år sedan lever med mig vid sidan var sekund men en gång per år mår jag lite sämre i tankarna,oftast brukar jag se till vad han gett mig som positivt....de känns skönt att han gav mig de underbara känslorna  tack min lille son <3 tänk 8 år tiden går så fort.....

 

Idag dog min morfar han lämnade detta liv för att finna ro med sin fru Sonja <3 tack Morfar för alla fina roliga sommrarna vi haft som små barn. vila i frid vi ses i sommarlandet.

 

nu ska jag meditera lite innan jag ska somna in....god natt på er alla solfjädrar där ute

 

       

Ovido - Quiz & Flashcards